2022-2023 навчальний рік
2.09.2022 9-Б https://meet.google.com/imq-uyot-jup
Повторення основних питань курсу хімії 8 класу Склад, формули і назви оксидів кислот, основ.
9-А 1.06.20229-Г 1.06.2022
Повторення та узагальнення знань з курсу органічної хімії 9 класу
Перегляньте відеоурок, виконайте запропоновані вправи.
9-А 26.04.2022 https://meet.google.com/auy-psei-tma9-Г 27.05.2022 асинхронний урокТренувальні вправи, розв'язування задач
9-А 25.04.2022 9-Г 25.05.2022
Для тих учнів , хто з тих чи інших причин не пройшов тестування
Тема. Розв'язання задач за темами "Вуглеводні. Спирти"
9-Г 20.05.2022Контрольне тестуваннТренувальні вправи я за покликанням
9-А 19.05.2022Контрольне тестування за покликанням
9-А 18.05.2022 https://meet.google.com/pab-rcty-xwz9-Г 18.05.2022 https://meet.google.com/pab-rcty-xwz
Повторення та узагальнення знань з хімії.
9-А 12.05.2022 https://meet.google.com/mpf-wfiq-pgg9-Г 13.05.2022 https://meet.google.com/tii-qasp-rue
Повторення та узагальнення знань з органічної хімії.
https://vseosvita.ua/test/start/bnm465
Домашнє завдання. Виконати вправу 258 ст. 205
9-А 11.05.2022 https://meet.google.com/wtq-uhmg-kbh9-Г 11.05.2022 https://meet.google.com/wtq-uhmg-kbh
Тема. Значення хімії для розуміння наукової картини світу.Природа не знає про
поділення на науки. Вона єдина. А це означає, що істинне пізнання її законів
вимагає колективних зусиль багатьох наук, інакше ми бачитимемо лише один бік
явищ і нічого не знатимемо про інші. От чому найцікавіші відкриття часто
народжуються саме на стиках наук.
Класичним прикладом
впливу однієї науки на розвиток іншої є вплив революції XX століття у фізиці
на хімічні науки. У результаті цього стала зрозумілою сутність Періодичного
закону Д. І. Менделєєва, природи хімічних сил, валентності, реакційної
здатності, механізму хімічних реакцій. Подальший розвиток цих уявлень створив
сучасну теоретичну хімію, що істотно відрізняється від хімії минулих століть.
У біології процес
проникнення в сутність явищ настав набагато пізніше, коли вчені почали
намагатися зрозуміти функції організму на фізичній і хімічній основі. Так
створилися сучасні уявлення про природу спадковості, сутність генів, механізм
синтезу білка в клітині, дію ферментів, м'язову роботу, фотосинтез, енергетику
організму.
Сьогодні хімія
відіграє все зростаючу роль у вивченні й розумінні біологічних процесів, і тому
чим більше фізиків і хіміків будуть займатися цими питаннями разом з
біологами, тим скоріше будуть розв'язані ці задачі й особливо головна з них,
яка стосується функції центральної нервової системи й мозку. У майбутньому,
безсумнівно, виникне і зворотний вплив сучасної біології на хімію, що є
особливо важливим. Усі біологічні процеси в клітинах відбуваються із
застосуванням інших принципів, ніж ті, якими ми користувалися в хімічних
експериментах. Тому розкриття фізико-хімічної природи цих біологічних процесів
зробить величезний революціонізуючий вплив на хімію й хімічну технологію,
відкриє можливість проведення подібних хімічних процесів і поза організмом.
Участь хіміків у біології може бути двоякою. З одного
боку, вони повинні допомогти біологам з'ясувати, в чому суть справи, а з іншого
— самі повинні вчитися в природи, якнайшвидше й різноманітніше проводити
хімічні процеси в інтересах хімічної науки й технології
Для чого необхідні хімічні
знання всім людям?
Хімічні знання
Формування
наукового світогляду
Розв'язання
медичної проблеми (для здоров'я людини)
Для збереження
природної сировини (екологічні знання)
Використання в
різних галузях виробництва,
науки
Значення хімії у
розв'язанні сировинної, енергетичної проблем
Уміння
користуватися хімічними речовинами в повсякденному житті
Створення нових
матеріалів
Домашнє завдання . Розв'язати задачу:
Магній реагує з бромом з утворенням магній броміду.
- а) Напишіть рівняння реакції, вкажіть її тип.
- б) Скільки молей магній броміду утворюється з 8 моль магнію?
- в) Яка маса брому прореагує з 36 г магнію?
Природа не знає про
поділення на науки. Вона єдина. А це означає, що істинне пізнання її законів
вимагає колективних зусиль багатьох наук, інакше ми бачитимемо лише один бік
явищ і нічого не знатимемо про інші. От чому найцікавіші відкриття часто
народжуються саме на стиках наук.
Класичним прикладом
впливу однієї науки на розвиток іншої є вплив революції XX століття у фізиці
на хімічні науки. У результаті цього стала зрозумілою сутність Періодичного
закону Д. І. Менделєєва, природи хімічних сил, валентності, реакційної
здатності, механізму хімічних реакцій. Подальший розвиток цих уявлень створив
сучасну теоретичну хімію, що істотно відрізняється від хімії минулих століть.
У біології процес
проникнення в сутність явищ настав набагато пізніше, коли вчені почали
намагатися зрозуміти функції організму на фізичній і хімічній основі. Так
створилися сучасні уявлення про природу спадковості, сутність генів, механізм
синтезу білка в клітині, дію ферментів, м'язову роботу, фотосинтез, енергетику
організму.
Сьогодні хімія
відіграє все зростаючу роль у вивченні й розумінні біологічних процесів, і тому
чим більше фізиків і хіміків будуть займатися цими питаннями разом з
біологами, тим скоріше будуть розв'язані ці задачі й особливо головна з них,
яка стосується функції центральної нервової системи й мозку. У майбутньому,
безсумнівно, виникне і зворотний вплив сучасної біології на хімію, що є
особливо важливим. Усі біологічні процеси в клітинах відбуваються із
застосуванням інших принципів, ніж ті, якими ми користувалися в хімічних
експериментах. Тому розкриття фізико-хімічної природи цих біологічних процесів
зробить величезний революціонізуючий вплив на хімію й хімічну технологію,
відкриє можливість проведення подібних хімічних процесів і поза організмом.
|
Хімічні знання |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
Формування
наукового світогляду |
|
|
Розв'язання
медичної проблеми (для здоров'я людини) |
||||
|
|
||||||
|
|
|
|
||||
Для збереження
природної сировини (екологічні знання) |
|
|
Використання в
різних галузях виробництва, науки |
||||
|
|
||||||
|
|
|
|
||||
Значення хімії у
розв'язанні сировинної, енергетичної проблем |
|
|
Уміння
користуватися хімічними речовинами в повсякденному житті |
||||
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||
|
Створення нових
матеріалів |
|
|||||
Магній реагує з бромом з утворенням магній броміду.
- а) Напишіть рівняння реакції, вкажіть її тип.
- б) Скільки молей магній броміду утворюється з 8 моль магнію?
- в) Яка маса брому прореагує з 36 г магнію?
9-А 05.05.2022 асинхронний урок9-Г 06.05.2022 https://meet.google.com/nxi-dssw-dbj
Тема. Місце хімії серед наук про природу
Перегляньте презентацію, складіть короткий конспект представленого матеріалу.
Домашнє завдання. Опрацюйте параграф 37, ст.211-213
9-А 04.05.2022 https://meet.google.com/vvo-zmap-oao9-Г 04.05.2022 https://meet.google.com/vvo-zmap-oao
Тема. Взаємозв'язок між речовинами та їхні взаємоперетворення.
Домашня робота опрацюйте параграф 356 виконайте вправу
9-А 28.04.2022 https://meet.google.com/fji-cqpi-pct9-Г 29.04.2022 https://meet.google.com/vvu-vsro-zsv
Узагальнення знань з хімії. Будова речовини.
Домашнє завдання . Переглянути презентацію, дати відповіді на запитання слайди № 31,32. Параграф 35
9-А 27.04.2022 https://meet.google.com/tsq-gwcx-ogi9-Г 27.04.2022 https://meet.google.com/tsq-
Для тих учнів, хто не пройшов тестування.
Тема. Розв'язування розрахункових задач
Переглянути відеоурок, записати розв'язки задач у зошит
Домашнє завдання Повторити параграфи 19-22, виконати вправу 160, ст. 121
Тема. Стійкі органічні забруднювачі. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів( СОЗ)
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 34, виконати вправи 243,244
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
9-А 20.04.2022 https://meet.google.com/fsj-czbv-baw9-Г 20.04.2022 https://meet.google.com/fsj-czbv-baw
Для тих учнів, хто не пройшов тестування.
Аналіз тематичного заліка, робота над помилками
9-А 14.04.2022 9-Г 15.04.2022
Тематичний залік за покликанням
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
9-А 6.04. 2022 https://meet.google.com/zjd-kvij-knt
Органічна речовина (на початку XIX ст.) – речовина, виділена з організму тваринного або рослинного походження.
У XIX ст. вченим вдалося здійснити синтез органічних речовин з неорганічних поза живим організмом. З цього моменту починається бурхливий розвиток органічної хімії.
У 1824 – німецький вчений Ф. Велер синтезував щавлеву кислоту – речовину рослинного походження – з неорганічної речовини – газу диціану (CN) 2.
У 1828 р. Велер провів другий синтез: нагріваючи неорганічну речовину цианат амонію NH4OCN, він отримав органічну речовина – продукт життєдіяльності тваринного організму – сечовину (NH2) 2CO.
У 1845 р німецький хімік Г. Кольбе синтезував з неорганічних речовин оцтову кислоту.
У 1854 р французький хімік М. Бертло синтезував жир.
У 1861 р російський хімік А.М. Бутлерову синтезував цукристу речовину.
Синтези органічних речовин в лабораторних умовах прискорили розвиток органічної хімії, вчені стали експериментувати і вивчати речовини, які не зустрічаються в природі, але відповідають ознакам органічних речовин. Це пластмаси, синтетичні і волокна, лаки, фарби, розчинники, ліки.
За походженням ці речовини не є органічними. Таким чином, група органічних речовин істотно розширилася, а стара назва збериглася. У сучасному розумінні органічні речовини – не ті, які виходять в організму або під їх дією, а ті, які відповідають ознакам органічної речовини.
Всі органічні речовини (за походженням) можна розділити на природні, штучні і синтетичні.
Значення органічних речовин для життя людства надзвичайно велике. Органічні речовини і органічна хімія є основою багатьох сфер діяльності людини:
1. паливна промисловість;
2. виробництво барвників;
3. виробництво вибухових речовин;
4. виробництво лікарських засобів;
5. добрива, стимулятори росту, засоби для боротьби зі шкідниками, що використовуються в сільському господарстві;
6. виробництво продовольчих товарів;
7. виробництво промислових товарів і т.д.
Число відомих органічних сполук налічує понад 25 млн.
https://docs.google.com/presentation/d/10Dk5eER6I1L3KYQkEgWTILd6Vw3TSeUi/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true
Домашнє завдання . Підготувати інформацію про використання в народному господарстві природних та синтетичних матеріалів.
9-А 31.03.2022 асинхронний урок
9-Г 01.04.2022 https://meet.google.com/ewo-dcad-osn
Амінокислоти – похідні вуглеводнів, що містять одночасно карбоксильну та аміногрупу.
9- Г 23.03.2022 https://meet.google.com/vvi-gzkt-oxh
Тема. Жирі. Властивості жирів.
9-Г 18.03 2022 урок у режимі конференції на Google Meet
9-А 17.03.2022 асинхронний урок
https://docs.google.com/presentation/d/1BFZ5nf_K6xNSkA22BJC_ikIcAPvizXTG/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
9-А 16.03.2022 https://meet.google.com/bnt-gfbr-wuy
9-Г 16.03.2022 https://meet.google.com/bnt-gfbr-wuy
Тема. Хімічні властивості оцтової кислоти.
1. Дисоціація
Застосування оцтової кислоти
Застосування оцтової кислоти є досить різноманітним. У хімічній промисловості з неї виробляють пластичні маси, різні барвники, лікарські речовини, штучне волокно (ацетатний шовк), нездійсненну кіноплівку та багато інших речовин. Солі оцтової кислоти – ацетати алюмінію, хрому, феруму – застосовують як протраву при фарбуванні тканин.
Оцтова кислота має широке застосування і як розчинник. У харчовій промисловості застосовується як консервувальний засіб та смакова приправа.
9-А 10.03.2022 https://meet.google.com/czg-acfb-bcw
9-Г 11.03.2022 https://meet.google.com/jth-offz-nkp
Тема. Етанова кислота.
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
https://meet.google.com/hbx-ocrp-syq
9-А 9.03.2022
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
9-А 10.02.2022 https://meet.google.com/xki-mtwv-ypz
9-Г 11.02.2022 https://meet.google.com/jzb-dpgg-xvi
Тема. Повторення та узагальнення знань з тими,, Вуглеводні''
Домашнє завдання Повторити §18-26, виконати завдання з презентації 7 та 8 слайд за варіантами.
9- А 9.02.2022 https://meet.google.com/ehq-thim-svo
9-Г 9 .02.2022 https://meet.google.com/cfu-cdfc-tbs
Домашнє завдання .1 ) Опрацювати § 24 2) розв'язати задачу Обчисліть об'єм карбон(ІV) оксиду, який утворився внаслідок спалювання 4 м 3 суміші етану й метану, у якій об'єми газів відносяться як 1 : 3 (об'єми речовин вимірювали за нормальних умов).
9-А 3 .02.2022
9-Г 4.02.2022
Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену.
Переглянь навчальне відео. Далі – виконай тестові завдання для самоконтролю.
Домашнє завдання. Опрацювати §23
Підготуйте повідомлення про утилізацію використаних виробів із поліетилену.
9-А 2.02.2022
Перегляньте важливе навчальне відео та законспектуйте, зверніть особливу увагу на розв'язування розрахункових завдань.
Домашнє завдання. Опрацювати § 25, виконати завдання 190, 191.
9-Г клас 4.12.2021 https://vseosvita.ua/test/start/jjt105
9 – А 4.11.2021
9 – Г 5.11.2021
Тема. Йонно – молекулярні рівняння. Реакції обміну між електролітами у розчині.
Пропоную вашій увазі відеоурок на повторення правил складання йонно-молекулярних рівнянь реакцій.
9 – А 3.11.2021
9 - Г 3.11 2021
Тема. Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні та слабкі електроліти.
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
9-А кл. 8-30-9.15 https://meet.google.com/aoc-jqbm-mcp
9-Гкл. 10.20-11.05 https://meet.google.com/ojd-hfwx-brx
Ступінь дисоціації α дорівнює відношенню числа молекул N або кількості речовини n, що розпалися на йоні, до загального числа молекул N 0 або кількості розчиненої речовини n 0 .
Ступінь дисоціації можна виражати не тільки в частках одиниці, але й у відсотках:
Значення а може змінюватися від 0 (дисоціація відсутня) до 1, або 100 % (повна дисоціація). Чим краще дисоціює електроліт, тим більша ступінь дисоціації.
Немає коментарів:
Дописати коментар