Хімія 9- І класи

2022-2023 навчальний рік

2.09.2022     9-Б        https://meet.google.com/imq-uyot-jup
                    9-В        https://meet.google.com/bpp-ffdq-eho


Повторення основних питань курсу хімії 8 класу  
 
Склад, формули і  назви оксидів кислот, основ.   


9-А  1.06.2022
9-Г   1.06.2022

Повторення та узагальнення знань з курсу органічної хімії 9 класу

 Перегляньте відеоурок, виконайте запропоновані вправи.


9-А    26.04.2022     https://meet.google.com/auy-psei-tma
9-Г     27.05.2022     асинхронний урок
Тренувальні вправи, розв'язування задач

9-А    25.04.2022    
9-Г     25.05.2022

Для тих учнів , хто з тих чи інших причин не пройшов тестування 

ТемаРозв'язання задач за темами "Вуглеводні. Спирти"




9-Г    20.05.2022
Контрольне тестуваннТренувальні вправи я за покликанням

9-А   19.05.2022
Контрольне тестування за покликанням


9-А    18.05.2022      https://meet.google.com/pab-rcty-xwz
9-Г     18.05.2022      https://meet.google.com/pab-rcty-xwz

Повторення та узагальнення знань з  хімії.



9-А    12.05.2022    https://meet.google.com/mpf-wfiq-pgg
9-Г    13.05.2022    https://meet.google.com/tii-qasp-rue

Повторення та узагальнення знань з органічної хімії.

https://vseosvita.ua/test/start/bnm465

Домашнє завдання. Виконати вправу 258 ст. 205

9-А   11.05.2022    https://meet.google.com/wtq-uhmg-kbh
9-Г    11.05.2022    https://meet.google.com/wtq-uhmg-kbh

Тема. Значення хімії для розуміння наукової картини світу.

Природа не знає про поділення на науки. Вона єдина. А це озна­чає, що істинне пізнання її законів вимагає колективних зусиль бага­тьох наук, інакше ми бачитимемо лише один бік явищ і нічого не зна­тимемо про інші. От чому найцікавіші відкриття часто народжуються саме на стиках наук.

Класичним прикладом впливу однієї науки на розвиток іншої є вплив революції XX століття у фізиці на хімічні науки. У результаті цього стала зрозумілою сутність Періодичного закону Д. І. Менделєєва, природи хімічних сил, валентності, реакційної здатності, механізму хімічних реакцій. Подальший розвиток цих уявлень створив сучасну теоретичну хімію, що істотно відрізняється від хімії минулих століть.

У біології процес проникнення в сутність явищ настав набагато пізніше, коли вчені почали намагатися зрозуміти функції організму на фізичній і хімічній основі. Так створилися сучасні уявлення про при­роду спадковості, сутність генів, механізм синтезу білка в клітині, дію ферментів, м'язову роботу, фотосинтез, енергетику організму.

Сьогодні хімія відіграє все зростаючу роль у вивченні й розумінні біологічних процесів, і тому чим більше фізиків і хіміків будуть займа­тися цими питаннями разом з біологами, тим скоріше будуть розв'я­зані ці задачі й особливо головна з них, яка стосується функції цент­ральної нервової системи й мозку. У майбутньому, безсумнівно, виникне і зворотний вплив сучасної біології на хімію, що є особливо важливим. Усі біологічні процеси в клітинах відбуваються із застосуванням інших принципів, ніж ті, якими ми користувалися в хімічних експериментах. Тому розкриття фізико-хімічної природи цих біологічних процесів зро­бить величезний революціонізуючий вплив на хімію й хімічну техно­логію, відкриє можливість проведення подібних хімічних процесів і поза організмом.

Участь хіміків у біології може бути двоякою. З одного боку, вони повинні допомогти біологам з'ясувати, в чому суть справи, а з іншо­го — самі повинні вчитися в природи, якнайшвидше й різноманітніше проводити хімічні процеси в інтересах хімічної науки й технології

Для чого необхідні хімічні знання всім людям?
    

 

Хімічні знання

 

 

 

 

 

 

 

Формування наукового світогляду

 

 

Розв'язання медичної проблеми (для здоров'я людини)

 

 

 

 

 

 

Для збереження природної сировини (екологічні знання)

 

 

Використання в різних галузях виробництва,

науки

 

 

 

 

 

 

Значення хімії у розв'язанні сировинної, енергетичної проблем

 

 

Уміння користуватися хімічними речовинами в повсякденному житті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення нових матеріалів

 



Домашнє завдання . Розв'язати задачу:

Магній реагує з бромом з утворенням магній броміду.

  • а) Напишіть рівняння реакції, вкажіть її тип.
  • б) Скільки молей магній броміду утворюється з 8 моль магнію?
  • в) Яка маса брому прореагує з 36 г магнію?

9-А    05.05.2022  асинхронний урок
9-Г    06.05.2022    https://meet.google.com/nxi-dssw-dbj

Тема. Місце хімії серед наук про природу

Перегляньте презентацію, складіть короткий конспект  представленого матеріалу.


Домашнє завдання. Опрацюйте параграф 37, ст.211-213

9-А     04.05.2022     https://meet.google.com/vvo-zmap-oao
9-Г      04.05.2022     https://meet.google.com/vvo-zmap-oao

Тема. Взаємозв'язок між речовинами та їхні взаємоперетворення.


Домашня робота  опрацюйте параграф 356
 виконайте вправу


9-А   28.04.2022      https://meet.google.com/fji-cqpi-pct
9-Г    29.04.2022      https://meet.google.com/vvu-vsro-zsv

Узагальнення знань з хімії.    Будова речовини.



Домашнє завданняПереглянути презентацію, дати відповіді на запитання 
слайди № 31,32. Параграф 35

9-А   27.04.2022       https://meet.google.com/tsq-gwcx-ogi
9-Г    27.04.2022       https://meet.google.com/tsq-


Для тих учнів, хто не  пройшов  тестування. 



Тема. Розв'язування розрахункових задач

Переглянути відеоурок, записати розв'язки задач у зошит


Домашнє завдання Повторити параграфи 19-22, виконати вправу 160, ст. 121

Тема. Стійкі органічні забруднювачі. Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів( СОЗ)


Домашнє завдання. Опрацювати параграф 34, виконати вправи 243,244

   Увага!!!    Розклад уроків у режимі конференції на    Google Meet 

9-А   20.04.2022       https://meet.google.com/fsj-czbv-baw
9-Г    20.04.2022       https://meet.google.com/fsj-czbv-baw

Для тих учнів, хто не  пройшов  тестування. 

                                    https://vseosvita.ua/test/start/fms410

Аналіз тематичного заліка, робота над помилками

9-А   14.04.2022      
9-Г    15.04.2022

Тематичний залік за покликанням


   Увага!!!    Розклад уроків у режимі конференції на    Google Meet 

9-А   13.04.2022         https://meet.google.com/upe-mkij-zkf

9-Г    13.04.2022         https://meet.google.com/upe-mkij-zkf

 Тема. Розв'язування розрахункових задач.



Домашнє завдання  Розв'язати задачу  Обчислити масу  глюкози, яка утвориться в результаті процесу фотосинтезу, якщо в реакцію вступило 448 л вуглекислого газу.


9-А   7.04.2022      https://meet.google.com/guz-qzmv-pad

9-Г    8.04.2022   https://meet.google.com/wtp-rfxd-jjb

 Практична робота №5 
Тема. Виявлення органічних речовин у харчових продуктах
Демонстраційна практична робота у відео:


Домашнє завдання. Оформити роботу  письмово   за тим зразком, який представлений у відео і надіслати на електронну пошту вчителю.


9-А   6.04. 2022      https://meet.google.com/zjd-kvij-knt

9-Г    6.04.2022      https://meet.google.com/zjd-kvij-knt

Тема Природні та синтетичні органічні сполуки.

Органічна речовина (на початку XIX ст.) – речовина, виділена з організму тваринного або рослинного походження.

   У XIX ст. вченим вдалося здійснити синтез органічних речовин з неорганічних поза живим організмом. З цього моменту починається бурхливий розвиток органічної хімії.

   У 1824 – німецький вчений Ф. Велер синтезував щавлеву кислоту – речовину рослинного походження – з неорганічної речовини – газу диціану (CN) 2.

    У 1828 р. Велер провів другий синтез: нагріваючи неорганічну речовину цианат амонію NH4OCN, він отримав органічну речовина – продукт життєдіяльності тваринного організму – сечовину (NH2) 2CO.

     У 1845 р німецький хімік Г. Кольбе синтезував з неорганічних речовин оцтову кислоту.

    У 1854 р французький хімік М. Бертло синтезував жир.

    У 1861 р російський хімік А.М. Бутлерову синтезував цукристу речовину.

   Синтези органічних речовин в лабораторних умовах прискорили розвиток органічної хімії, вчені стали експериментувати і вивчати речовини, які не зустрічаються в природі, але відповідають ознакам органічних речовин. Це пластмаси, синтетичні і волокна, лаки, фарби, розчинники, ліки.

    За походженням ці речовини не є органічними. Таким чином, група органічних речовин істотно розширилася, а стара назва збериглася. У сучасному розумінні органічні речовини – не ті, які виходять в організму або під їх дією, а ті, які відповідають ознакам органічної речовини.

Всі органічні речовини (за походженням) можна розділити на природні, штучні і синтетичні.

 Значення органічних речовин для життя людства надзвичайно велике. Органічні речовини і органічна хімія є основою багатьох сфер діяльності людини:

1. паливна промисловість;

2. виробництво барвників;

3. виробництво вибухових речовин;

4. виробництво лікарських засобів;

5. добрива, стимулятори росту, засоби для боротьби зі шкідниками, що використовуються в сільському господарстві;

6. виробництво продовольчих товарів;

7. виробництво промислових товарів і т.д.

Число відомих органічних сполук налічує понад 25 млн.

https://docs.google.com/presentation/d/10Dk5eER6I1L3KYQkEgWTILd6Vw3TSeUi/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання . Підготувати інформацію про використання в народному господарстві природних та синтетичних матеріалів. 

 9-А 31.03.2022      асинхронний урок 

9-Г 01.04.2022       https://meet.google.com/ewo-dcad-osn

Тема. Поняття про нітрогеновмісні органічні речовини. Амінокислоти. Білки.

Перегляньте відеоурок та опрацюйте матеріал до нього.

https://drive.google.com/file/d/1MG8Bn7m3St6lz0J8ImcB3Q_7Sy5VCxy6/view?usp=sharing

   Амінокислоти – похідні вуглеводнів, що містять одночасно карбоксильну та аміногрупу.



Білки́ — великі біомолекули та макромолекули, які містять один або кілька довгих ланцюгів амінокислотних залишків, сполучених і пептидними зв'язками. 




9-А 30.03.2022      https://meet.google.com/nxw-hyys-ktx
9-Г 30.03.2022        https://meet.google.com/nxw-hyys-ktx

Тема. Крохмаль. Целюлоза.

Перегляньте відеоурок: 


Крахмаль - рослинний високомолекулярний полісахарид, мономером є глюкоза. Резервний гомополісахарид рослин. Розгалуження полісахарид.  Нагромаджується в результаті фотосинтезу у плодах, зерні, коренях і бульбах деяких рослин як запасна форма вуглеводів. 
Щільність :  1,5 г/см³
Зовнішній вигляд :  білий порошок
Розчинність (вода) :  нерозчинний
Класифікація :  Вуглеводи, Полісахариди.

  Добути крохмаль можна і в домашніх умовах. Для цього почищену картопля необхідно дрібно натерти на тертці та залити водою. Через кілька годин, після того, як розчин відстоїться, на дно посудини випаде осад (це є крохмаль). Потім воду необхідно обережно злити, а отриманий крохмальний осад висушити.
Целюлоза,— природний полімер, полісахарид, волокниста речовина, головна складова частина оболонки рослинних клітин. У найбільшій кількості міститься у деревині, волокнах бавовни, льону та ін. Целюлоза є лінійним стереорегулярним природним полісахаридом.
Формула(C6 H10 O5n
Щільність :  1,5 г/см³
Розчинність (вода) :   нерозчинний

Зовнішній вигляд :  Білий порошок



Тема Вуглеводи. Глюкоза. Сахароза.

 До вашої уваги презентація 

 та лабораторний досвід



9- Г 23.03.2022    https://meet.google.com/vvi-gzkt-oxh

Тема. Жирі. Властивості жирів.





9-Г 18.03 2022   урок у режимі конференції на     Google Meet  

 Покликання     https://meet.google.com/uyb-vted-grn

9-А 17.03.2022 асинхронний урок  

Тема Вищі карбонові кислоти 

Перегляньте повноважну презентацію, законспектуйте 

https://docs.google.com/presentation/d/1BFZ5nf_K6xNSkA22BJC_ikIcAPvizXTG/edit?usp=sharing&ouid=100558491569803856971&rtpof=true&sd=true

   Увага!!!    Розклад уроків у режимі конференції на    Google Meet  

9-А 16.03.2022        https://meet.google.com/bnt-gfbr-wuy

9-Г 16.03.2022        https://meet.google.com/bnt-gfbr-wuy   

Тема. Хімічні властивості оцтової кислоти.



1. Дисоціація

СН3СООН ←→ Н+ + СН3СОО– 

2 Взаємолія з металами

Mg + 2CH3COOH → (CH3COO) 2Mg + H2↑. 

3 Взаємодія з основними оксидами

2CH3COOH + Li2O → 2CH3COOLi + H2О; 

4. Взаємодія з основами

2CH3COOH + Pb(OH)2 → (CH3COO)2Pb + 2H2О; 

5. Взаємодія із солями.

2CH3COOH + BaCO3 → (CH3COO)2Ba + . H2O + CO2↑

Застосування оцтової кислоти

Застосування оцтової кислоти є досить різноманітним. У хімічній промисловості з неї виробляють пластичні маси, різні барвники, лікарські речовини, штучне волокно (ацетатний шовк), нездійсненну кіноплівку та багато інших речовин. Солі оцтової кислоти – ацетати алюмінію, хрому, феруму – застосовують як протраву при фарбуванні тканин.

Оцтова кислота має широке застосування і як розчинник. У харчовій промисловості застосовується як консервувальний засіб та смакова приправа.


9-А 10.03.2022       https://meet.google.com/czg-acfb-bcw 

9-Г 11.03.2022     https://meet.google.com/jth-offz-nkp

Тема. Етанова кислота.



  Увага!!!    Розклад уроків у режимі конференції на   Google Meet  


https://meet.google.com/hbx-ocrp-syq

9-А 9.03.2022   

9-Г 9.03. 2022  

   Тема. Гліцерол.


  Увага!!!    Розклад уроків у режимі конференції на   Google Meet  

9-А 10.02.2022     https://meet.google.com/xki-mtwv-ypz

9-Г 11.02.2022     https://meet.google.com/jzb-dpgg-xvi

Тема. Повторення та узагальнення знань з тими,, Вуглеводні''


Домашнє завдання Повторити §18-26, виконати завдання з презентації 7 та 8 слайд за варіантами.

9-  А          9.02.2022  https://meet.google.com/ehq-thim-svo

 9-Г  9 .02.2022        https://meet.google.com/cfu-cdfc-tbs

Тема. Поширення вуглеводнів у природі. Застосування вуглеводнів.

До вашої уваги відеоурок та презентація. Уважно перегляньте та складіть план-конспект складу та застосування вуглеводнів.



Домашнє завдання .1 ) Опрацювати § 24                   
2) розв'язати задачу     Обчисліть об'єм карбон(ІV) оксиду, який утворився внаслідок спалювання 4 м 3  суміші етану й метану, у якій об'єми газів відносяться як 1 : 3 (об'єми речовин вимірювали за нормальних умов).

9-А  3 .02.2022  

 9-Г 4.02.2022


Тема. Поняття про полімери на прикладі поліетилену.

Переглянь навчальне відео. Далі – виконай тестові завдання для самоконтролю.





Домашнє завдання. Опрацювати §23

Підготуйте повідомлення про утилізацію використаних виробів із поліетилену.


9-А 2.02.2022

9-Г 2.02.2022

Тема. Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

Перегляньте важливе навчальне відео та законспектуйте, зверніть особливу увагу на розв'язування розрахункових завдань.

Домашнє завдання. Опрацювати § 25, виконати завдання 190, 191.

9-Г клас 4.12.2021  https://vseosvita.ua/test/start/jjt105


☝ Тестування на сайті Всеосвіта з 11.25 до 14.00  за покликанням:


9 – А 4.11.2021   

9 – Г 5.11.2021

Тема. Йонно – молекулярні рівняння. Реакції обміну між електролітами у розчині.

Пропоную вашій увазі відеоурок на повторення правил складання йонно-молекулярних рівнянь реакцій.  




Лабораторний досвід " Реакції обміну між електролітами, що супроводжуються утворенням води"



Лабораторний досвід " Реакції обміну між електролітами, що супроводжуються утворенням газу"




Домашнє завдання. Повторити § 10, 11 оформити лабораторні досліди 4-6 у зошиті для лабораторних дослідів. При оформленні робіт користуйтеся таблицею розчинності!!



9 – А 3.11.2021

9 - Г     3.11 2021 


Тема. Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні та слабкі електроліти.

  Увага!!!    Розклад уроків у режимі конференції на   Google Meet  

9-А кл. 8-30-9.15           https://meet.google.com/aoc-jqbm-mcp

9-Гкл. 10.20-11.05          https://meet.google.com/ojd-hfwx-brx





Ступінь дисоціації α дорівнює відношенню числа молекул N або кількості речовини n, що розпалися на йоні, до загального числа молекул N 0  або кількості розчиненої речовини n 0 .

Ступінь дисоціації можна виражати не тільки в частках одиниці, але й у відсотках:

Значення а може змінюватися від 0 (дисоціація відсутня) до 1, або 100 % (повна дисоціація). Чим краще дисоціює електроліт, тим більша ступінь дисоціації.





Диссоціація води. поняття про водневий показник

Презентація 


Лабораторний досвід №1
"Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-йонів у розчинах."




Лабораторні дослідження№2,3
"Установлення приблизного значення рН води, лужних та кислих розчинів за допомогою універсального індикатора."





Домашнє завдання   Опрацювати § 8, 9 виконати управу 61, оформити лабораторні дослідження №1,2, 3



Немає коментарів:

Дописати коментар