5-Б 01.06.2022 асинхронний урок
Віртуальна подорож Україною ,, Я досліджую світ''
https://www.youtube.com/watch?v=o1kRNXRINTY
5-Б 31.05.2022 https://meet.google.com/tcd-bbdx-nmx
5-Б 25.05.2022 асинхронний урок.
Тема. Червона книга. Захист тварин. Правила охорони природи.
Перегляньте відео, завчіть правила поведінки у природі.
https://www.youtube.com/watch?v=s0XBlIljE_c
5-Б 24.05.2022 https://meet.google.com/raz-immq-img
https://www.youtube.com/watch?v=rec9oe2WYog


5-А 20 .05.2022 12.30-13.30
5-Б 18.05.2022 13.20-14.20
5-Б 17.05.2022 https://meet.google.com/pyu-nqnj-bbz
5-А 19.05.2022 https://meet.google.com/ukg-jgzx-stz
Тема. Екологічні проблеми та їх розв'язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості
Перегляньте відеоурок за покликанням:
Домашнє завдання . Опрацювати § 46. Складіть розповідь на тему: «Як зробити нашу планету щасливою»
5-А 13.05.2022 асинхронний урок
5-А 12.05.2022 https://meet.google.com/mpf-wfiq-pgg
Вчені розвиток природи Землі
поділяють на два етапи: перший – до появи в природі людини; другий - після появи людини, яка є одним із
біологічних видів тваринного світу і складовою суспільства.
На першому етапі зміни в
природу вносили лише природні чинники: Сонце, вітер, вода,повітря – постійно
діючі чинники. Їх дія на природу була м'якою. Тому рослини і тварини мали змогу
пристосовуватися до таких поступових змін. Зрідка природне середовище
струшували виверження вулканів, землетруси, падіння небесних тіл. Ці явища були раптовими, але багато живих організмів пристосувалися їх
передбачати. Вони рятувалися, покидаючи небезпечне місце.
Природа живе і сьогодні з належними їй змінами . Близько 3,5 млрд років тривають зміни природних систем, їхнє ускладнення і вдосконалення. Одним із головних чинників природних змін є глобальні кліматичні зміни, що спричиняли чергування періодів материкового зледеніння з міжльодовиковими епохами. Накопичення льоду зумовило зниження рівня Світового океану. Збільшило площу суходолу і як наслідок – глобальне похолодання і сухість.
https://www.youtube.com/watch?v=6BVuTPkrxoM
Тести для тих учнів, хто не проходив тестування!!!
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4625819
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet 5-А 6.05.2022 https://meet.google.com/nxi-dssw-dbj
5-Б 10.05.2022 https://meet.google.com/ycb-oybf-xtw
Тема. Людина на планеті Земля.
Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою.
https://www.youtube.com/watch?v=iADQf8rFK3s
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 45
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
5-А 05.05.2022 https://meet.google.com/tve-fzjh-ehw
5-Б 04.05.2022 https://meet.google.com/vvo-zmap-oao
Тематичний тестовий контроль знань з теми ,,Планета Земля як середовище життя'''
Пройти тестування за покликанням:
Асинхронний урок
5-А 29.04.2022
5-Б 03.05.2022
Повторення та узагальнення знань з теми ,,Планета Земля як середовище життя''
Перегляньте презентацію, повторіть основні поняття і визначення.
Домашнє завдання Підготуватися до тематичної тестової роботи
(підручник параграф 33-44)
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
5-А 28.04.2022 https://meet.google.com/fji-cqpi-pct
5-Б 27.04.2022 https://meet.google.com/tsq-gwcx-ogi
Віртуальна екскурсія до природних екосистем.
https://www.youtube.com/watch?v=Q10qgp5GZP8
Домашнє завдання . Повт.параграф 44
5-А 22.04.2022 https://meet.google.com/dcz-yicf-rre
5-Б 26.04.2022 https://meet.google.com/rks-sdqv-yhg
Тема. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.
Завдання. Схарактеризуйте рослинний і тваринний світ своєї місцевості за планом.
Територія ________________області являє собою______________________
Природними екосистемами нашої області є__ _________________________
У лісах нашої місцевості ростуть _____________________________________
У лісах нашої місцевості живуть _____________________________________
На луках можна побачити такі рослини ________________________________
і зустріти таких тварин ______________________________________
У водоймах живуть ________________________________________________
До отруйних рослин нашої місцевості належать________________________
Отруйними тваринами нашої місцевості є _________________________
Серед отруйних грибів у нашій місцевості трапляються __________________
Штучними екосистемами нашої області є _________________________
На ланах вирощують _______________________________________
У садах ростуть ___________________________________________
Домашнє завдання . Виконати вищевказане завдання і надіслати вчителю на електронну пошту.
5-А 21.04.2022 https://meet.google.com/kdv-cvww-tic
5-Б 20.04.2022 https://meet.google.com/fsj-czbv-baw
Тема. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.
Отруйні рослини, тварини та гриби.
https://www.youtube.com/watch?v=IR-8sS3U9mw
Домашнє завдання. Переглянути відеопрезентацію, виписати отруйні рослини, тварини, гриби нашої місцевості.
5-А 15.04.2022 https://meet.google.com/cmt-ekbc-rca
5-Б 19.04.2022 https://meet.google.com/hkm-aewu-ohm
Тема. Угруповання. Екосистеми.
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 44. Виконати завдання ст.172 з підручника.Сторінка природодослідника
Здійсни спостереження за екосистемою своєї місцевості, щоб
ознайомитися зі складом екосистеми, умовами існування її мешканців і зв’язками між ними. Для цього тобі знадобляться блокнот, ручка,
атласи-визначники рослин і тварин, фотоапарат або мобільний телефон з камерою.
Дія 1. Обери будь-яку екосистему поблизу своєї школи (чи в іншому
місці), вияви її склад.
Дія 2.Склади характеристику екосистеми за планом:
1. Назва екосистеми.
2. Природна чи штучна екосистема.
3. Рослини і тварини, які існують в екосистемі.
4. У яких умовах середовища мешкають організми екосистеми (наприклад,
затінене чи освітлене місце, зволожена чи посушлива ділянка)?
5. Які зв’язки між організмами екосистеми вдалося виявити?
6. Чи зазнає екосистема впливу людини? Якщо так, то запиши, які зміни
відбулися в екосистемі в результаті діяльності людини.
Що ти можеш сказати про свій вплив на екосистему? Якщо матимеш
змогу, під час спостереження сфотографуй мешканців екосистеми.
Дія 3.Підготуй розповідь про спостережувану екосистему і презентуй її
у класі.
5-А 14.04.2022 https://meet.google.com/nsv-xcwj-ugj
5-Б 13.04.2022 https://meet.google.com/upe-mkij-zkf
Тема. Співіснування організмів. Угруповання.
Перегляньте презентацію, повторіть та закріпіть знання з теми.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=doqqck8QskU
Пройдіть тестування за покликанням: https://naurok.com.ua/test/join код доступу 2409932
5-А 8.04.2022 https://meet.google.com/wtp-rfxd-jjb
5-Б 12.04.2022 https://meet.google.com/adf-srxv-smc
Тема. Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв'язок між організмами. Співіснування організмів.
Угруповання - сукупність організмів, які живуть на одній території.
Ланцюг живлення - зв'язок між організмами за яким поживні організми та енергія переходять від одного організму до іншого.
В угрупуваннях між організмами виникають такі зв'язки :
корисні зв'язки - коли організми приносять користь тим організмам, з якими співіснують;
шкідливі зв'язки- коли організми паразитують, тобто живуть, споживають поживні речовини за рахунок інших організмів;
мирне співіснування - коли організми не шкодять і не приносять користі один одному.
Домашнє завдання. Скласти 2 приклади ланцюгів живлення.
Перевір свої знання ! Виконай інтерактивні вправи!!!
https://learningapps.org/1491235
https://learningapps.org/1359697
5-Б 06.04.2022 https://meet.google.com/zjd-kvij-knt
5-А 07.04.2022 https://meet.google.com/guz-qzmv-pad
Тема. Ґрунтове середовище життя. Пристосування живих організмів до життя у ньому.
Особливості ґрунтового середовища- висока щільність
- недостатня кількість світла і кисню
- достатня кількість неорганічних та органічних речовин
- коливання температури незначні.
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал презентації .
- висока щільність
- недостатня кількість світла і кисню
- достатня кількість неорганічних та органічних речовин
- коливання температури незначні.
Перевір свої знання ! Виконай інтерактивні вправи!!!
5-Б 05.04.2022 https://meet.google.com/fqr-twtq-djv
5-А 01.04.2022 асинхронний урок
Тема. Водне середовище життя. Пристосування живих організмів до життя у ньому.
Домашнє завдання. Опрацювати матеріали презентації, знайти цікаву інформацію про мешканців водного середовища, їхнє пристосування до умов існування.
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
5 -Б 29.03.2022 https://meet.google.com/nxw-hyys-ktx
5-А 31.03.2022 https://meet.google.com/vgm-gnta-sju
Тема. Різноманітність середовищ життя.
Ознайомтеся з матеріалами презентації:
5-А 25.03.2022 https://meet.google.com/ntv-fpqj-wap
5-Б 29.03.2022 https://meet.google.com/uqr-eeju-sxb
Тема. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
Періодичні зміни умов середовища – зміни, які повторюються через певні проміжки року (періоди) – день за днем, рік у рік.
2. Сезонні зміни умов середовища – зміни відповідно пори року (весна, літо, осінь, зима).
3. Добові зміни умов середовища – зміни протягом доби вдень і вночі.
4. Періодичні зміни умов середовища пов'язані з рухом нашої планети навколо Сонця та навколо своєї осі.
5. Листопад – біологічне явище, під час якого рослини позбавляються листя від несприятливих умів.
6. Рослини пристосувалися до скорочення або збільшення світлового дня, зниження або підвищення температури повітря та ґрунту, кількості вологи тощо.
7. Пристосуванням тварин до добових змін умов середовища є різна активність у світлі та темні години.
8. Перелітні птиці – птиці, які осінні відлітають на зимівлю у тепліші краї.
9. Осілі птиці – птиці, які залишаються зимувати на батьківщині.
10. Сплячка – пристосування тварин до несприятливих періодів з припиненням живлення та уповільнення дихання.
11. Заціпеніння - пристосування комах, плазунів, земноводних до зими.
12. Пристосуванням тварин до сезонних змін умов середовища є сплячка, переліт птахів, накопичення під шкірою жиру, поява підшерстка і пуху, зміна забарвлення. і т.д.
13. Адаптація - це спосіб, за допомогою якого живий організм відповідає на вплив довкілля.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Проходимо тест і з'ясовуємо як ви засвоїли цю тему!!
https://vseosvita.ua/test/start/jnd767
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
5-Б 23.03.2022 https://meet.google.com/vvi-gzkt-oxh
5-А 24.03.2022 https://meet.google.com/ssc-dinc-oin
Тема. Як організм пристосовується до змін.
☝ Увага!!! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
5-А 18.03.2022 https://meet.google.com/uyb-vted-grn
5-Б 22.03.2022 Асинхронний урок
На завтра, користуючись додатковими джерелами, підготувати розповідь про рослини та тварини-символі України.
Тема. Рослини та тварини – символи України.
Певні рослини ще з давніх-давен відображали красу України, духовну силу її народу, є доказами любові до рідної землі. Про народні символи складено безліч легенд, їх оспівують у піснях, вони використовуються в обрядах, ними прикрашають оселі на свята, їх вишивають на сорочках та на рушниках. Народні символи – це наші святині.
Тополі

Тополі з давніх-давен є українським народним символом. З цим струнким деревом ототожнювали гнучкий дівочий стан та гірку дівочу частку. Про тополю можна почути безліч пісень та послухати численні легенди.
Серед вчених немає єдиної думки про кількість видів, що входять до цього роду дерев: за різними даними, всього налічується близько 100 видів. Висота їх досягає 30-40 м, а діаметр стволів – до 150 см. Дерева зустрічаються на всій території України.

Барвінок

Барвінок є символом любові. Ця рослина отримала свою назву на честь пристрасних почуттів молодого хлопця Бара та дівчини Вінки. Барвінком традиційно прикрашають коровай на весіллях, вплітають у віночок. Кущі цієї рослини можна зустріти скрізь , вона зеленіє навіть під снігом.
Раніше барвінок виконував роль надійного оберігання від нечистої сили. Напевно, саме тому з цим квітком пов'язано стільки легенд та традицій. В наш час квітку шанують за її привабливий зовнішній вигляд, а також досить широко використовують у народній медицині.

Соняшник
Соняшник - це справжній символ України, родючості та процвітання, веселощів та благополуччя, рослина також має назву "квітка сонця". Батьківщиною соняшника вважається Північна Америка. Перші згадки про рослину датуються XVI століттям. Спочатку соняшник був декоративною рослиною і лише через 100 років була відкрита його цінність як сільськогосподарської культури.
В Україні квітка з далекого континенту прижилася дуже швидко. Родючі степові ґрунти, достатньо сонця - саме такі умови полюбляє рослина. До речі, сьогодні Україна посідає інше місце у світі за темпами вирощування насіння соняшнику.
На сьогоднішній день соняшник є невід'ємною складовою літніх композицій. Навряд чи серед декоративних рослин знайдеться більш життєрадісна квітка. Адже соняшник завжди буде дивуватися у бік світлого, безхмарного майбутнього.
Калина

Завжди любили та шанували в Україні й струнку калину, яка згодом стала сприйматися як національне надбання. Калина здавна є уособленням добра, миру, благодаті та любові.
Калина приваблює своєю красою і літом, коли вона цвіте, і осінню, коли її листя набуває багряного кольору, і зимою, коли на тлі білого снігу яскраво червоніють її ягоди. Калина була невід'ємним елементом у вишиванках. Також часто можна було побачити вінки з калиною. З гілок калини чоловіки робили сопілки та коліски для немовлят. Традиційно калиною прикрашали коровай для молодих, а на весільному рушнику вишиті калини з дубом були символами дівочої тендітності та чоловічої мужності. На святковому столі перед подружжям також красувався букет із гілочок дуба та калини.
Стародавні слов'яни вважали калину символом переродження та нескінченності життя. Сама назва "калина" пов'язана з назвою сонця - Коло. Ягоди і кісточки рослини такі ж круглі, як небесне світило.
Всім нам знайомі пісні про калину. Існує чимало легенд. В одній з них розповідається історія молодої дівчини Каліні, яка на свій ризик завела ворогів-бусурманів до болота та, на жаль, загинула разом із ними. На полі її загибелі згодом виріс кущ, який на честь дівчини і назвали калиною. З тих пір кущ калини було прийнято садити на могилах козаків та чумаків, які загинули біля бою.
Потрібно відмітити, що в ягодах калини міститься цілий ряд найважливіших вітамінів.
Мальва


Квіти мальви знайомі всім нам ще змалечку. Рожева мальва зазвичай вважається сильним оберегом. Квітами цієї рослини прикрашали оселі, висаджували їх на своїх ділянках, щоби відвести горе та біду.
До того ж, квітки мальви дуже привабливі. Вони є справжнім прикрасою садів та узбіч. Висота пагонів рослини від 30 до 120 сантиметрів.
Мальві в Україні зростають усюди. Іноді квіти виконують роль кормових рослин та входять до складу фарб. За допомогою відвару мальв можна ефективно лікувати захворювання дихальних шляхів.

Верба
Та найшанованішим деревом в Україні є верба. Напевно, всі чули прислів'я "Без верби та калини - немає України". На території України зростає понад 30 видів цього дерева. Часто кажуть: "Де вода, там і верба". Міцне коріння верби здатне зміцнювати береги та очищати воду.
Коли наші прадіди копали криницю, то кидали кілька гілок верби для того, щоб питна вода стала чистою. Також було прийнято класти вербову дощечку під відро з водою біля хаті. Тільки таку воду дозволялося вживати.
Пов'язані з вербою та й романтичні історії. Так, під пишним гіллям верб закохані люди назначали побачення та робили освідчення.
Дуб

Дуб є символом мужності та сили. Ще давно було прийнято вишивати юнакам на сорочках дуби, щоб молодик виріс здоровим та впевненим у собі. Також високо цінувалися дубові меблі. Вважалося, що міцний сон на дубовому ліжку неодмінно зробить тобі непереможним.
Цікаво знати, що висота середньостатистичного дуба може становити 50 метрів. Але дуби ростуть досить повільно, додаючи з кожним роком лише по кілька сантиметрів на висоту.
Дуби – це дерева-довгожителі. Саме тому вони так часто асоціюються з мудрістю та довголіттям. Так, тривалість життя дуба може становити й 500 років, хоча в історії зустрічалися види, які прожили навіть понад тисячоліття. Наприклад, у місті Юзефін, що на Рівненщині, зростає 1300-річний дуб.

Чорнобривці

Саме чорнобривці є традиційними елементами українського івіночка. Ці квіти є символом вірності та відданості. Вважають, що чорнобривці запалюють любов у серці. Так, дівчина носила на голові вінок із цими квітами, щоб молодик не забув дороги до милої та ніколи не зраджував її. Яскраві бутони чорнобривців особлюють образ бравого парубка - чорнобривого, сильного та чарівного.
А ще існувала думка, що чорнобривці здатні оберігати хату від злих духів та недоброго ока. Саме тому біля садка біля кожної хати обов'язково росли чорнобривці. Квіти були настільки поширеними, що згодом вони стали справжнім символом рідного дому та нашої Вітчизні – неньки України.
Найчастіше поява тваринного символу в будь-якій країні пов'язана з тим, що ця істота часто згадується у народних переказах, казках та легендах.
Україна не має символу-тварини. Навіть після проведення всенародних виборів тваринного маскоту жителі країни не прийшли до єдиної думки. Справа в тому, що теоретично символом держави можуть бути кінь або тур, зозуля або журавель, лелека або соловейка, ластівка або бджола.
Усі ці тварини-символі України зустрічаються у творах народного фольклору країни. Проте з таким самим успіхом у казках та піснях, складених українцями, згадуються вовки та ведмеді, кури та зайці. Одна держава не може володіти кількома тваринами – символами. При цьому не всі з названих представників є загальновизнаними, а це обов'язкова умова при виборі символу країни.

Найкращий варіант – це сокіл Рюриковичів. Він здавна був зображений на гербі держави у схематичному вигляді. В даний час він перетворився на тризуб.


https://tut-cikavo.com/pryroda/roslyny-st?start=5
5-Б 16.03.2022 https://meet.google.com/bnt-gfbr-wuy
5-А 17.03.2022 https://meet.google.com/yms-jtqa-app
Тема. Умови життя для організмів на планеті Земля.
Домашнє завдання Дивіться відеоурок.
5-Б 15.03.2022 https://meet.google.com/wyk-ktef-adw
5-А 11.03.2022 https://meet.google.com/jth-offz-nkp
Тема. Найпоширеніші рослини, тварини та гриби в Україні.
https://drive.google.com/file/d/1oGPuPLBmdPQwghKAhmczQgIZFPXLZJbd/view?usp=sharing
5-А 10.03.2022 https://meet.google.com/czg-acfb-bcw
5-Ь 9.03.2022 https://meet.google.com/hbx-ocrp-syq
Тема . Організми та їхня клітинна будова. Різноманітність організмів.
5-А 10.02.2022 https://meet.google.com/sib-onxr-kgr
5-А 11.02.2022 https://meet.google.com/wwr-rbqx-jyn
5-Б 9.02.2022 https://meet.google.com/fkn-qxgv-cyx 5-А 11.02.2022 https://meet.google.com/wwr-rbqx-jyn
Тема води на землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.
Перегляньте презентацію та відеоролик. Випишіть: що таке гідросфера та її складові, фізичні властивості води.
5-Б 8.02.2022 https://meet.google.com/dgd-qyfu-rfi
5-А 10.02.2022 https://meet.google.com/sib-onxr-kgr
Тема. Повітря- суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря.
Перегляньте презентацію. Випишіть у зошит що таке повітря, його склад та фізичні властивості.
Домашнє завдання Опрацюйте §29, підготуйте повідомлення на одну із тем:
1. ,, Цікаві факти про повітря''
2. ,, Для чого нам потрібне свіже і чисте повітря''
5-А 4.02.2022
5-Б 2.02.2022
Тема. Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом
1. Прослухайте відео урок.
5-А 3.02.2022
5-Б 1.02.2022
Тема. Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту.
Гіські породи →
Температура →
Вода → ГРУНТО-
Вітер → УТВОРЕННЯ
Бактерії →
Рослини →
Тварини →
Висновок : ґрунт утворюється внаслідок складної взаємодії гірських порід, клімату, води, живих організмів.
Систематизація та узагальнення засвоєних знань, умінь та навичок.
Розгадайте "Кросворд".
По горизонталі:
1. Рослинні та тваринні рештки, що перегнили.
2. Рідина, що належить до складу ґрунту.
3. Головна ознака ґрунту.
По вертикалі:
1. Одна із складових ґрунту.
4. Верхній шар землі, на якому зростають рослини.
5. Ґрунт повільно пропускає воду, якщо в ньому є... .
6. Ґрунт розпушують для збільшення в ньому кількості.
Домашнє завдання. Опрацювати § 27, скласти опорні схеми у зошиті .
5-А клас 4.12.2021 ☝Увага! Розклад уроків у режимі конференції на Google Meet
Посилання https://meet.google.com/poi-dsut-qvc
Тема. Планети та планетні системи. Сонячна система.
Сонячна система - планетна система, утворена центральною зорею Сонцем і всіма небесними тілами, що обертаються навколо нього.
Завдяки величезній силі тяжіння Сонце утримує біля себе планети та малі небесні тіла і не дає їм відлетіти до космічного простору. Ось чому Сонце – центр Сонячної системи.
Планети Сонячної системи по порядку від Сонця:
- Меркурій
- Венера.
- Земля
- Марс
- Юпітер
- Сатурн
- Уран
- Нептун
- Дев'ята планета?
Домашнє завдання. Опрацювати §18. Написати повідомлення про планети ( За варіантами)
Немає коментарів:
Дописати коментар